مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:002020-08-15بين الملل

ادامه رویارویی ها در مدیترانه؛حمایت اروپا از یونان در تنش با ترکیه


تنش در شرق خاورمیانه میان ترکیه از یک سو و کشورهای یونان، قبرس و فرانسه از سوی دیگر بر سر منابع گازی و نفتی همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه فوق العاده روز گذشته-جمعه- 14 اوت (24 مرداد) درباره وخیم شدن اوضاع امنیتی در شرق مدیترانه هشدار دادند و خواستار وحدت، تنش زدایی و گفت وگو در این زمینه شدند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر حمایت کامل خود را از یونان و قبرس اعلام و تاکید کردند که حق حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید رعایت شود.

در عین حال وزیران خارجه تاکید کردند که وخیم تر شدن رابطه با ترکیه، پیامدهای استراتژیک بسیار گسترده ای برای کل اتحادیه اروپا، فراتر از مدیترانه شرقی خواهد داشت.

رؤسای دستگاه دیپلماسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین تاکید کردند که تحریکات دریایی اخیر از سوی ترکیه، در یافتن راه حل کمکی نمی کند در عوض به خصومت و بی اعتمادی بیشتر منجر می شود.

آن ها از ترکیه خواستند که خیلی سریع برای تنش زدایی که از نظر آن ها بسیار مهم و اساسی توصیف شده است، اقدام کند.

وزرای خارجه اهمیت رابطه با ترکیه را یادآور شده و گفتند: موضوعات مربوط به تعیین مرزهای دریایی و بهره برداری از منابع موجود تنها با گفت وگو و مذاکره همراه با حسن نیست و مطابق ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه رویارویی ها در مدیترانه؛حمایت اروپا از یونان در تنش با ترکیه

ادامه رویارویی ها در مدیترانه؛حمایت اروپا از یونان در تنش با ترکیه