مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 04:252020-08-15اقتصادي

دستورالعمل گردشگری کشاورزی / کشاورزی چگونه جاذبه گردشگری شود؟


دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی و نظارت بر آن توسط دفتر همکاری و توافق های ملی وزارت میراث فرهنگی تهیه شده در این دستورالعمل نحوه فعالیت افراد در حوزه گردشگری کشاورزی تشریح شد.

- صادر شده تا افراد و یا کشاورزانی که می خواهند از زمین یا باغات خود در راستای رونق گردشگری استفاده کنند، با مراجعه به این دستورالعمل از نحوه صدور مجوز آن مطلع شوند.

این دستور العمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست محیطی مصوب و برای اجرا ابلاغ شده است.

گردشگری کشاورزی شامل فعالیت هایی می شود که در آن بازدیدکننده در مزرعه و یا دیگر محیط های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت انجام می دهد.

بنابراین گردشگری کشاورزی شاخه ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آنها، خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اقناع نیازهای بازدیدکنندگان در محیط های کشاورزی ارائه می کنند و گردشگران در ازای برخورداری از خدمات مذکور هزینه ای را به کشاورز و خانوار وی می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل گردشگری کشاورزی / کشاورزی چگونه جاذبه گردشگری شود؟

دستورالعمل گردشگری کشاورزی / کشاورزی چگونه جاذبه گردشگری شود؟