مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 04:102020-08-15دانش

روشی کارآمد برای سنتز نانوکربن های سه بعدی ابداع شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی به رهبری کنیچیرو ایتامی، استاد و مدیر موسسه تحول زیستی مولکول ها، روش جدیدی برای سنتز نانوکربن های سه بعدی ارائه کردند، - محققان در راستای تولید نانوساختار های کربنی سه بعدی، روشی ابداع کردند که می تواند منجر به تولید ساختار های نانوکربنی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک تیم تحقیقاتی به رهبری کنیچیرو ایتامی، استاد و مدیر موسسه تحول زیستی مولکول ها، روش جدیدی برای سنتز نانوکربن های سه بعدی ارائه کردند، نانوساختار هایی که دارای پتانسیل بالایی برای استفاده در علم مواد هستند.

نانوکربن های سه بعدی، نسل جدیدی از مواد هستند که دارای خواص فیزیکی عالی بوده که انتظار می رود از آن ها برای تولید پیل های سوختی و الکترونیک آلی استفاده شود.

با این حال، سنتز این نانوساختار های با دقت بالا، بسیار چالش برانگیز است.

در این روش جدید، محققان از یک کاتالیزور پالادیم برای اتصال هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای استفاده کردند تا در نهایت ساختار هشت ضلعی ایجاد و این امکان فراهم شود که ترکیب مولکول نانوکربن به صورت سه بعدی در آید.

نانوکربن ها از جمله فولرن (ساختار کروی که جایزه نوبل سال 1996 به کاشف آن تعلق گرفت)، نانولوله های کربنی (ساختار استوانه ای که در سال 1991 کشف شد) و گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی کارآمد برای سنتز نانوکربن های سه بعدی ابداع شد

روشی کارآمد برای سنتز نانوکربن های سه بعدی ابداع شد