مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 03:252020-08-15اقتصادي

تفکر جزیره ای معادن سرنوشت ذوب آهن را به خطر می اندازد


با وجود جایگاه ویژه تقویت و توسعه زنجیره فولاد در اقتصاد کشور، اما بعضا شاهد صادرات سنگ آهن به عنوان ماده اولیه مورد نیاز صنایع فولادی کشور همچون ذوب آهن اصفهان هستیم تا جایی که امروز این صنعت مادر از کمبود مواد اولیه تولید خود دچار چالش شده و به نوعی .

- ایسنا/اصفهان با وجود جایگاه ویژه تقویت و توسعه زنجیره فولاد در اقتصاد کشور، اما بعضا شاهد صادرات سنگ آهن به عنوان ماده اولیه مورد نیاز صنایع فولادی کشور همچون ذوب آهن اصفهان هستیم تا جایی که امروز این صنعت مادر از کمبود مواد اولیه تولید خود دچار چالش شده و به نوعی با 60 درصد ظرفیت خود تولید دارد.

از سوی دیگر فعالان حوزه معدن معتقدند که ایران دارای معادنی غنی است و در صورت بررسی، اکتشاف و استخراج می توان نیاز ذوب آهن را برطرف کرد، اما آنچه مشخص است، طی سال های گذشته برخی معادن در جای جای کشور خود اقدام احداث و توسعه صنایع فولادی و ذوب آهن کرده اند و با تفکری جزیره ای موجب شده اند تا ذوب آهن اصفهان در انزوا قرار گیرد.

به گفته شهرام مبصر، اگرچه صنایع مادر فولادی از سال ها قبل باید به فکر اکتشاف و استخراج معادن مورد نیاز برای تامین مواد اولیه خود می افتادند، اما نباید با نگاهی جزیره ای سرنوشت و آینده 14 هزار پرسنل این صنعت را به خطر اندازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر جزیره ای معادن سرنوشت ذوب آهن را به خطر می اندازد

تفکر جزیره ای معادن سرنوشت ذوب آهن را به خطر می اندازد