مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 02:502020-08-14پزشكي

راهکار نانوفناورانه محققین دانشگاه اراک برای تشخیص و درمان سرطان


محققان دانشگاه اراک به واسطه انجام تحقیقات کاربردی در دانشگاه موفق به ساخت نانوذراتی با قابلیت کاربرد در فرایند تشخیص و درمان بیماری سرطان شدند.

- ایسنا/مرکزی محققان دانشگاه اراک به واسطه انجام تحقیقات کاربردی در دانشگاه موفق به ساخت نانوذراتی با قابلیت کاربرد در فرایند تشخیص و درمان بیماری سرطان شدند.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه اراک، گروه تحقیقاتی متشکل از دکتر میثم سلیمانی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی، دکتر محمد ولاشجردی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و دکتر ابوالفضل براتی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی و دکتر ژیلا شاطرآبادی فارغ التحصیل گروه فیزیک دانشگاه اراک، با استفاده از فناوری نانو موفق به ساخت نانوذراتی با قابلیت کاربرد در فرایند تشخیص و درمان بیماری سرطان شدند.

دکتر میثم سلیمانی، سرپرست این تیم تحقیقاتی در این باره گفت: هدف اصلی این پژوهش ساخت نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن و هدفمندسازی آنها به منظور استفاده همزمان در فرایند هایپرترمیای مغناطیسی و همچنین تشخیص سلول های سرطانی با گیرنده های سطحی CD44 بود که در طیف وسیعی از سلول های سرطانی از جمله سرطان ریه، کبد، و سرطان سینه ظاهر می شوند.

نانوذرات سنتز شده در این پژوهش قادر خواهند بود با ورود به بدن و قرارگیری در جریان خون با توجه به شناساگرهای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار نانوفناورانه محققین دانشگاه اراک برای تشخیص و درمان سرطان

راهکار نانوفناورانه محققین دانشگاه اراک برای تشخیص و درمان سرطان