مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 18:452020-08-14سياسي

«خانواده» یعنی «امنیت، پناهگاه، تکیه گاه»


«خانواده» برای هر فردی یک معنا و مفهوم دارد اما مفهومش برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با معنایی که ما آن را درک کرده ایم متفاوت است، برای آنها خانواده یعنی امنیت، - خبرگزاری فارس ـ همدان، 25 ذی الحجه مصادف است با نزول سوره دهر.

داستان از آن قرار بود که بانوی دو عالم و امام علی(ع) برای شفای حسنین سه روز روزه نذر می کنند و وقتی نوبت به ادای آن رسید در همین سه روز مسکین و یتیم و اسیر جلوی خانه آنها آمده و طلب خوراک می کردند و این خانواده بزرگوار غذای خود را با تحمل گرسنگی به آنها می دادند و تنها با آب افطار می کردند و هیچ جزایی را از این افراد نمی خواستند و پاداش خود را از خدا طلب کردند که در این هنگام  سوره دهر بر پیامبر اکرم(ص) در شأن امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نازل شد و به حرمت این خانواده عزیز شورای فرهنگ عمومی در سال 1386 روز خانواده را 25 ذی الحجه انتخاب کرد و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

در هر جامعه ای خانواده به عنوان نخستین واحد زندگی اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نهادی که هر فردی بعد از تولد اولین تأثیرات محیطی خود را از آن دریافت می کند و رشد شخصیتی او، تعیین سبک و سیاق زندگی و.

همه و همه در خانواده پایه ریزی می شود از این رو در دین اسلام به موضوع تشکیل خانواده و ازدواج و انتخاب همسری هم کفو بسیار تأکید شده و آیات و روایات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خانواده» یعنی «امنیت، پناهگاه، تکیه گاه»

«خانواده» یعنی «امنیت، پناهگاه، تکیه گاه»