مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 09:552020-08-13اقتصادي

شیوه پرداخت بدهی قطعی ملک و نقل و انتقال مشخص شد+سند


رییس کل سازمان امور مالیاتی چگونگی وصول بدهی قطعی ملک و نقل و انتقال و صدور گواهی نقل و انتقال را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امید علی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی چگونگی وصول بدهی قطعی ملک و نقل و انتقال و صدور گواهی نقل و انتقال را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: به منظور ایجاد وحدت رویه در فرآیند صدور گواهی موضوع ماده 187 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1394/04/31 و بهره برداری بهینه از سامانه الکترونیکی مربوط و با عنایت به مفاد تبصره 4 اصلاحی ماده قانونی مذکور، مقرر می دارد.

در مورد مالیات های مرتبط با ملک مورد معامله، به ترتیب زیر عمل شود: 1- صدور گواهی نقل و انتقال تمامی املاک منوط به دریافت مالیات نقل و انتقال املاک و حق واگذاری محل موضوع ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم و حسب مورد مالیات نقل و انتقال املاک و حق واگذاری محل که بر اساس قسمت اخیر بند ج ماده (1) قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی، انتقال یافته باشند و مالیات علی الحساب موضوع تبصره 1 ماده 77 قانون مذکور و مالیات بر درآمد اتفاقی می باشد.

در مورد مالیات های فوق، وفق تبصره 1 ماده 187 قانون مذکور چنانچه میزان مالیات مشخصه مورد اختلاف باشد، پرونده امر می بایست خارج از نوبت در مراجع حل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه پرداخت بدهی قطعی ملک و نقل و انتقال مشخص شد+سند

شیوه پرداخت بدهی قطعی ملک و نقل و انتقال مشخص شد+سند