مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 09:402020-08-13حوادث

هشدار دادستان رباط کریم درباره افزایش قابل توجه جرائم در بستر اپلیکیشن دیوار


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم گفت: اغلب پرونده هایی که تحت عنوان جرائم رایانه ای توسط پلیس فتا به ما ارجاع می شود در خصوص شکایت مال باختگانی است که در بستر اپلیکشن دیوار از آن ها کلاهبرداری شده است.

- رحیم علیش پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره خطراتی که کاربران پلفترم خرید و فروش دیوار را تهدید می کند، اظهار کرد: متأسفانه اغلب پرونده هایی که تحت عنوان جرائم رایانه ای توسط پلیس فتا به ما ارجاع می شود در خصوص شکایت مال باختگانی است که  در بستر اپلیکشن دیوار فریب خورده اند و بخشی از سرمایه خود را از دست داده اند و برای مثال از 15 پرونده ای که دیروز به آن ها رسیدگی کردیم بیش از نیمی از آن ها درخصوص جرائمی بودند که در بستر پلتفرم دیوار به وقوع پیوسته بودند.

وی درباره روش های معمول کلاهبرداری در این پلتفرم ادامه داد: در موارد بسیاری افرادی کالایی را در سایت دیوار با قیمت مناسبی درج می کنند و پس از مراجعه مشتری او را به درگاه پرداختی جعلی راهنمایی می کنند که تمام اطلاعات افراد را ذخیره می کند و در ادامه اقدام به برداشت از حساب آن افراد می کنند.

دادستان شهرستان رباط کریم افزود: در مواردی نیز کسانی که کالای خود را در پلتفرم قرار می دهند فروشنده واقعی نیستند و اطلاعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دادستان رباط کریم درباره افزایش قابل توجه جرائم در بستر اپلیکیشن دیوار

هشدار دادستان رباط کریم درباره افزایش قابل توجه جرائم در بستر اپلیکیشن دیوار