مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 08:552020-08-13پزشكي

واکسیناسیون 1/5 میلیون رأس دام علیه بیماری های «شاربن» و «آبله»


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان از واکسیناسیون یک میلیون و 500 هزار رأس دام علیه بیماری های «شاربن» و «آبله» خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، محسن عبدالوند اظهار کرد: در طرح واکسیناسیون رایگان شاربن و آبله که از 20 فروردین ماه آغاز شد در مجموع  تعداد یک میلیون و 500 هزار راس گاو و گاومیش، گوسفند و بز علیه این بیماری ها واکسینه شده اند.

  وی تصریح کرد: در این طرح که از 20 فروردین  ماه آغاز شده بود با وجود شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور و استان و باوجود شرایط کاری بسیار سخت، با رعایت تمام الزامات بهداشتی و ایمنی فردی، تعداد یک میلیون و 375 هزار راس گوسفند و بز علیه شاربن و آبله و تعداد 125 هزار راس گاو و گاومیش علیه شاربن توسط اکیپ های مایه کوبی بخش خصوصی و دولتی واکسیناسیون شده اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: همزمان با این طرح واکسیناسیون سگ های صاحب دار علیه بیماری هاری نیز و تا پایان سالجاری ادامه دارد.

عبدالوند ضمن تقدیر از همکاری دامداران در اجرای این طرح گفت: همکاری های دهیاری ها و دامداران با ادارات دامپزشکی و اکیپ های واکسیناسیون در سرعت بخشیدن و تحت پوشش قرار دادن کامل دام ها در جریان طرح های واکسیناسیون و سایر برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 1/5 میلیون رأس دام علیه بیماری های «شاربن» و «آبله»

واکسیناسیون 1/5 میلیون رأس دام علیه بیماری های «شاربن» و «آبله»