مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 06:052020-08-13اجتماعي

استاندار خراسان شمالی: محرومیت تحصیلی در رازوجرگلان فاجعه است


استاندار خراسان شمالی وضعیت آموزش عالی در رازوجرگلان را فاجعه توصیف کرد و گفت: یک پنجم بی سوادان استان در این شهرستان هستند و از میانگین دانشجویی استان نیز بسیار عقب تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت شهرستان راز و جرگلان با اشاره به لزوم استفاده از نیروی انسانی بومی در آبادانی هر شهر و استان اظهار کرد: نیروی انسانی اصل مطلب و محور کار و سازندگی در هر منطقه ای است که توسعه آن نقطه با تأمین نیروی انسانی بومی محقق می شود.

وی وضعیت تعداد دانشجویان در شهرستان راز و جرگلان را فاجعه نامید و گفت: در این شهرستان 95 دانشجو وجود دارد که به شرط بومی بودن تمامی آنان، سرانه دانشجویی در این شهرستان به ازای هر 621 خانوار یک دانشجو محسوب می شود که این سرانه در استان 25 خانوار است و نشان از بیگانه بودن خانواده های راز و جرگلان با دانشگاه است.

استاندار خراسان شمالی رفع محرومیت را با پیشرفت علم و دانش میسر دانست و افزود: یک پنجم بیسوادان استان در رازوجرگلان هستند و رفع محرومیت ها بدون توسعه آموزش وپرورش و آموزش عالی به انجام نمی رسد.

وی خطاب به فرماندار رازوجرگلان گفت: باید پیگیر امور این شهرستان در سطح ملی باشید و نقاط ضعف این شهرستان باید کمرنگ تر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار خراسان شمالی: محرومیت تحصیلی در رازوجرگلان فاجعه است

استاندار خراسان شمالی: محرومیت تحصیلی در رازوجرگلان فاجعه است