مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 04:502020-08-13اجتماعي

آخرین فرصت رصد بارش شهابی برساووشی/ معرفی مکان های رصد در تهران


امشب آخرین فرصت رصد بارش شهابی برساووشی است و طالقان، میانه های جاده تهران قم و سمت دشت های دماوند بهترین مکان ها برای رصد این بارش شهابی برای تهرانی ها است.

- احسان مهرجو، کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از رویدادهای نجومی مهم در مردادماه بارش شهابی برساووشی است که فرصت یک هفته ای رصد را برای علاقمندان به نجوم فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه این بارش شهابی از اواخر تیرماه تا آخر مردادماه به وقوع می پیوندد، خاطرنشان کرد: بهترین فرصت رصدی این رویداد از 17 تا 23 مرداد است بنابراین امشب آخرین فرصت رصدی بارش شهابی برساووشی به شمار می رود.

کارشناس نجوم با اشاره به مکان هایی که تهرانی ها می توانند برای رصد بروند گفت: طالقان، میانه های جاده تهران قم و سمت دشت های دماوند بهترین مکان ها برای رصد بارش شهابی برساووشی است که علاقمندان در استان تهران می توانند در این مکان ها این بارش را رصد کنند.

مهرجو با بیان اینکه این بارش شهابی ناشی از عبور سیاره زمین از میان توده ذرات به جامانده از دنباله دار سوییفت تاتل (که هر 133 سال یک بار کنار خورشید عبور می کند) است، گفت: امشب آخرین فرصتی است که تعداد شهاب ها 100 بارش در ساعت است؛ البته این روند تا چند روز دیگر ادامه دارد ولی تعداد شهاب ها کمتر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین فرصت رصد بارش شهابی برساووشی/ معرفی مکان های رصد در تهران

آخرین فرصت رصد بارش شهابی برساووشی/ معرفی مکان های رصد در تهران