مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 04:252020-08-13پزشكي

در سنین مختلف مصرف چه میزان ویتامین D نیاز است؟


ویتامین D به عنوان ویتامین محلول در چربی دارای نقش‌های متعددی در بدن است؛ از جمله شرکت در متابولیسم کلسیم و فسفر در سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها از جمله بیماری‌های تنفسی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمبود ویتامین D در بروز بیماری‌های غیرواگیر، از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و بیماری‌های خودایمنی دیده شده است.

از جمله راهکارهای پیشگیری و کنترل کمبود ریز مغذی‌ها در سیستم بهداشتی درمانی کشور، مکمل‌یاری، غنی‌سازی مواد غذایی و آموزش و اصلاح الگوی غذایی جامعه است.

باید توجه کرد که ویتامین D را می‌توان از سه منبع دریافت کرد؛ تولید در داخل بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی ویتامین D و مصرف مکمل.

در حال حاضر کمبود ویتامین D از مشکلات شایع در کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که شیوع کمبود ویتامین D از حدود 24 درصد در کودکان 23-15 ماهه تا 86 درصد در مادران باردار متغیر است و این کمبود در شهرها بیشتر از مناطق روستایی در همه گروه‌های سنی دیده می‌شود.

بنابراین برنامه مکمل یاری مطابق جدول زیر در کشور در حال اجراست: - باید توجه کرد که در حال حاضر برنامه کشوری برای مکمل یاری کودکان 2 تا 8 سال درنظر گرفته نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سنین مختلف مصرف چه میزان ویتامین D نیاز است؟

در سنین مختلف مصرف چه میزان ویتامین D نیاز است؟