مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 04:002020-08-13اقتصادي

2000 هکتار از اراضی ملی استان کردستان جنگل کاری می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده قصد داریم تا پایان سال دو هزار هکتار از اراضی ملی سطح استان کردستان را جنگل کاری کنیم.

- سعدی نقشبندی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه جنگل در دنیا حدود چهار هزار متر مربع است و این سهم در ایران حدود 700 متر مربع است که برای رسیدن به این رقم باید کار بسیاری صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به قرارگیری ایران در منطقه خشک و نیمه خشک، توسعه و غنی سازی جنگل ها امری ضروری است و در همین راستا طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: در راستای افزایش سرانه جنگل و توسعه جنگل کاری استان، هزار هکتار از اراضی ملی کامیاران جنگل کاری شده است و بیشترین نهال کاری صورت گرفته در حاشیه سد گاوشان رخ داده است.

نقشبندی یادآور شد: بر اساس برنامه ای که تعریف شده بیش از هزار و 200 هکتار تاکنون در سطح استان کار شده و پیش بینی منابع طبیعی در این حوزه جنگل کاری دو هزار هکتار از اراضی ملی تا پایان سال است.

وی با بیان اینکه مهمترین گونه هایی که در این مناطق کاشت شده، بلوط، زالزالک و بادام تلخ است، بیان کرد: این مسئله در تزریق آب به سفره های زیرزمینی بسیار اثر گذار بوده و همچنین باعث پایین آمدن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 هکتار از اراضی ملی استان کردستان جنگل کاری می شود

2000 هکتار از اراضی ملی استان کردستان جنگل کاری می شود