مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-13پزشكي

آیا ویروس کرونا در هوا پخش می شود؟


برخی از دانشمندان نسبت به رشد نشانه ها و شواهد در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق هوا هشدار داده اند اما چه فعالیت های موثری باید انجام بدهیم تا ایمن بمانیم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا از گاردین، مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی WHO، انتقال از طریق هوا یا انتقال هوایی شامل قطرات ریز حاوی ویروس است که به صورت معلق در هوا (تعلیق مایع یا جسم بصورت گرد و گاز در هوا) بوده که این معلقی در هوا در مدت زمان طولانی و در مسافت های بیشتر از یک متر با جریان هوا حمل می شود.

این قطرات، کمتر از 5 میکرون قطر دارند و حاوی ویروس های کمتری نسبت به قطرات بزرگ تنفسی بوده اما برخلاف این قطرات، به سرعت به زمین نمی افتند.

چگونه انتشار از طریق هوا نقش بزرگی در شیوع ویروس کرونا دارد؟ هنوز این نقش واضح و آشکارا نیست.

برخی از آزمایشات آزمایشگاه ها، نشان داده که ویروس کرونا می تواند برای ساعت های طولانی در هوا معلق بوده و زنده باشد اما این موارد شرایط واقعی زندگی نیستند.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی WHO می گوید نمی توان نقش انتشار از طریق ذرات معلق در هوا را در بین افراد در محیط های شلوغ مانند رستوران ها، کلاس های سرود و هم خوانی و باشگاه های تناسب اندام که سیستم تهویه هوا مناسبی ندارند، رد کرد و این خوشه ها می توانند از طریق انتقال با قط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ویروس کرونا در هوا پخش می شود؟

آیا ویروس کرونا در هوا پخش می شود؟