مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 03:352020-08-13سياسي

آغاز رایزنی های دولت مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات برای تشکیل دولت جدید


در حالی که درگیری های در جنوب یمن بار دیگر از سر گرفته شده، رایزنی میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات برای تشکیل دولت جدید آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت مستعفی یمن و المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) چهارشنبه شب (دیشب) رایزنی های دوجانبه برای تشکیل دولت جدید با مشارکت هر دو طرف را در ریاض آغاز کردند.

بر اساس گزارش العربی الجدید ، ریاض ناظر این رایزنی هاست و بر اساس سازوکار مطرح شده برای توافق ریاض مدت مشورت های مذکور 30 روزه است.

عبدالملک المخلافی مشاور رییس جمهور دولت مستعفی یمن و عضو تیم مذاکره کننده این دولت نیز از آغاز مشورت ها برای تشکیل دولتی قرار داد که معین عبدالملک به عنوان نخست وزیر مأمور به تشکیل آن شده است.

اما این رایزنی ها در شرایطی آغاز شده که استان ابین در جنوب یمن بار دیگر شاهد بازگشت درگیری های نظامی میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای متحد امارات با سلاح های سنگین و غیرسنگین است.

در همین ارتباط، عربستان سعودی سه شنبه هفته جاری تعدادی از شخصیت های بحث برانگیز از دولت مستعفی و نیز جدایی طلبان در جنوب یمن را فراخواند تا شاید بتواند شرایط را برای اجرای بندهای توافق ریاض بویژه در زمینه نظامی فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رایزنی های دولت مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات برای تشکیل دولت جدید

آغاز رایزنی های دولت مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات برای تشکیل دولت جدید