مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 11:002020-08-12بين الملل

فرمانده الحشد الشعبی: سفیر ترکیه باید از عراق اخراج شود


سخنگوی تیپ 19 جنبش «انصار الله الاوفیاء» با تأکید بر لزوم مقابله بغداد با حملات ترکیه، گفت که آنکارا در پی الحاق استان نینوی به خاک خود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عادل الکرعاوی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق خواستار اقدام قاطع بغداد در برابر تجاوزات ترکیه شد.

الکرعاوی که سخنگوی تیپ 19 جنبش انصار الله الاوفیاء است، به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: از آغاز، نسبت به خطر تجاوزات ترکیه به خاک عراق هشدار دادیم .

وی ادامه داد: گفتیم که اگر دولت [عراق] موضع جدی و رسمی برای توقف این تجاوزات اتخاذ نکند، این عملیاتها افزایش خواهد یافت .

این فرمانده الحشد با بیان این مطلب افزود: ترکیه پا را از حمله به مواضع حزب کارگران کردستان فراتر گذاشته، وارد کردستان عراق شده و کنترل زمینی و هوایی را به دست گرفته است .

وی با بیان اینکه، موضعگیری بغداد نسبت به این عملیات، ضعیف و ناچیز است، خاطر نشان کرد: موضع دیپلماسی در برابر ترکیه، سودی نخواهد داشت؛ زیرا آنکارا فکر می کند که عراق ضعیف است و نمی تواند از مرزهای خود دفاع و با مداخلات خارجی مقابله کند .

الکرعاوی با اشاره به اینکه ارتش ترکیه یک طرح عثمانی دارد تا خود را به استان نینوی برساند و آن را به ترکیه الحاق کند ، گفت: دولت ترکیه در پی احداث پایگاههای بزرگ نظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده الحشد الشعبی: سفیر ترکیه باید از عراق اخراج شود

فرمانده الحشد الشعبی: سفیر ترکیه باید از عراق اخراج شود