مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 08:152020-08-12سياسي

پاسخ آیت الله شبیری به پرسش هایی درباره محرم


آیت الله شبیری زنجانی در پاسخ به این سوال که حکم حضور افراد بدون رعایت توصیه های بهداشتی در مراسم عزاداری چیست گفت: اگر احتمال ابتلا به کرونا در مراسم عزاداری وجود داشته باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، آیت‌الله شبیری زنجانی به پرسش‌هایی درباره مراسم سوگواری ایام محرم با توجه به شیوع کرونا پاسخ داد.

متن پرسش‌های مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، و با توجه به ادامه وضعیت هشدار نسبت به شیوع کرونا و تأکید متخصصین بهداشتی به پرهیز از برپایی تجمّعات، وظیفه مؤمنین و ارادتمندان به آن حضرت نسبت به اقامه عزا و سوگواری این ایام چیست؟ هر عملی که با توجه به شرایط زمان، موجب تقویت شعائر الهی و ارزش‌های دینی باشد، مطلوب است و تقویت یاد و نام اهل بیت (علیهم‌السلام) و خاصه حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) که ضامن بقای شریعت مقدس است، از اعظم شعائر الهی و از افضل قربات است.

لازم است مسئولین بهداشتی و متولیان امر سوگواری، در برنامه‌ریزی و ایجاد تمهیدات مناسب جهت بهره‌مندی مؤمنین از برکات و آثار معنوی توجه به وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و یاران شهید آن حضرت، رعایت دقیق اصول بهداشتی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ آیت الله شبیری به پرسش هایی درباره محرم

پاسخ آیت الله شبیری به پرسش هایی درباره محرم