مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 07:352020-08-12پزشكي

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیشترین نکته ای که عموم مردم در دوران پاندمی کرونا با آن روبرو هستند، اختلال سازگاری یا خلق افسرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم بختیاری اظهار کرد: ترس از کرونا، ترس درستی است، چرا که این مسئله یک پاندمی خطرناک بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه ها، وسواس و یا اختلال روانی محسوب نمی شود چرا که ماهیت کنترل این ویروس احتیاط و رعایت بهداشت است.

وی با بیان اینکه کرونا درمان و یا واکسن مشخصی ندارد، گفت: این موضوع به میزان قابل توجهی ترس و دلهره در افراد ایجاد کرده است.

بختیاری با اشاره به مستعد بودن روان برخی از افراد نسبت به اختلالاتی نظیر وسواس و یا افسردگی گفت: علائم وسواس در این دسته از افراد زمانی که با بحران کرونا همزمان می شود، بیش از دیگران است؛ به شکلی که نیاز به درمان های مداخله ای تخصصی تر دارند.

وی توضیح داد: به طور مثال فردی که از منزل خارج شده و علیرغم اطمینان از پاکیزه بودن فضای خانه و یا افراد در منزل همچنان در حال گندزدایی و ضدعفونی سطوح مختلف است یا در خانه هم از دستکش و ماسک استفاده می کند، در حالی که فرد بیمار و دارای علامتی در منزل نیست، زنگ هشداری برای ایجاد رفتارهای وسواس گونه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید