مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:252020-08-12سياسي

مشارکت خوب مردم در طرح تابستانه کتاب/ یخ کتابفروشی ها آب شد!


طرح تابستانه کتاب با وجود برخی کاستی ها، علاقه مندان به کتابخوانی را به کتابفروشی ها کشیده و سبب رونق بخشی به این حوزه با اهمیت فرهنگی کشور شده است.

- خبرگزاری فارس - اردبیل؛ حامد قادری: یکی از شاخصه های توسعه ای سازمان ملل در برنامه هزاره و در آرمان های توسعه ای کتاب بوده و می توان گفت موضوع مطالعه جزو شاخصه های توسعه جوامع است.

توسعه و ترویج کتابخوانی در دهه های 1970 و 1980 (1360-1350) مورد توجه یونسکو قرار گرفت و اکنون از موضوع ها و دغدغه های بزرگ کشورهای در حال توسعه بوده پژوهش های یونسکو جایگاه مهم کتابخوانی و اهمیت آن را برای توسعه اقتصادی کشورها روشن ساخته است.

به منظور افزایش اهمیت به کتاب و کتابخوانی باید نسبت به تثبیت کردن عادت خواندن کتاب در تمامی افراد، طرز فکرها و اندیشه ها اقدام نمود تا با عمومی کردن شور، علاقه و هیجان در افراد، مطالعه کتاب در جامعه ادامه داشته باشد.

ولی متاسفانه فرهنگ مطالعه در تمامی گروه های جامعه همراه با رشد نبوده است و هنوز تعدادی از افراد از خواندن کتاب سرباز می زنند، به همین دلیل باید برای ارتقای فرهنگ مطالعه باید کوشش بسیاری کرد.

  در حال حاضر باید تلاش شود تا تمامی سدهایی که در ارتباط با کتاب و کتابخوانی به وجود آمده برداشته شود و با همت و پشتکار زیاد به منظور احیای کتابخوانی، قدم برداشته شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت خوب مردم در طرح تابستانه کتاب/ یخ کتابفروشی ها آب شد!

مشارکت خوب مردم در طرح تابستانه کتاب/ یخ کتابفروشی ها آب شد!