مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 03:052020-08-11اقتصادي

احیای دریاچه ارومیه؛ دیواری بلند در مقابل بادهای نمکی


احیای دریاچه ارومیه که از حدود 6 سال پیش کلید خورد و در این مدت، با موفقیت دنبال شده در کنار افزایش میزان آب، اقدامی موفق در کاهش بادهای نمکی بوده و دولت تدبیر و امید توانسته با ایجاد بادشکن ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، وقتی به سال 1393 یعنی اوج وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه بر می‌گردیم؛ سالی که بخش بزرگی از مساحت دریاچه ارومیه به نمکزار تبدیل شد و منطقه را با پدیده‌ای نوظهور به نام طوفان نمک درگیر کرد؛ طوفانی هراسناک‌تر از آن چیزی که به نظر می‌رسید.

در سال‌هایی که مشکلات ناشی از ایجاد گردوغبار در شهرهای مختلف کشور بیش از پیش مطرح بود؛ نقش و اهمیت پدیده طوفان نمک به عنوان یکی از تهدیدات جدی محیط زیستی، به مراتب عمیق تر و خطرناک تر در بین عموم جامعه نمود پیدا کرد؛ چالشی که اگر تدبیر نمی‌شد، می‌توانست به یک بحران ملی تبدیل شود.

ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه نه تنها با اثرات مخرب زیست محیطی خود، کشاورزی و اقتصاد مردم منطقه را نشانه رفته بود بلکه با دخالت مستقیم در سلامت مردم منطقه اثرات اجتماعی و سیاسی متعددی را در پی داشت.

حساسیت خشک شدن دریاچه ارومیه و ایجاد طوفان‌های نمک به اندازه‌ای بالا گرفت که برخی از متخصصان مطرح حوزه آب کشور نظیر داوود رضا عرب در یک نشست خبری پیرامون همین موضوع مدع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دریاچه ارومیه؛ دیواری بلند در مقابل بادهای نمکی

احیای دریاچه ارومیه؛ دیواری بلند در مقابل بادهای نمکی