مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 01:502020-08-11بين الملل

تلاش عربستان برای پیشبرد تنش داخلی و بحران در لبنان


انفجار بندر بیروت به زعم برخی در عربستان فرصتی برای آنها فراهم کرده است که مردم آسیب دیده، داغدار و عصبانی بیروت را به جنگ دولت حاکم و حزب الله بفرستند.

- هادی برهانی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی از مسیر تحولات فعلی در لبنان گفت: متاسفانه تحولات در لبنان مسیر سازنده ای ندارد.

تنش در حال افزایش است و فضای سیاسی کشور بسیار دو قطبی شده و جناحهای رقیب در حال دور شدن از یکدیگر هستند و این می تواند بحران جدید و خطرناکی برای این کشور ایجاد کند.

وی همچنین درباره این که چرا مسیر تحولات در لبنان به این سو کشیده شده است؟، اظهار کرد: یک حادثه یا یک اتفاق علی القاعده نباید چنین عواقبی داشته باشد.

انفجارها و حوادث مشابهی در گذشته در کشورهای مختلف اتفاق افتاده که مانند یک حادثه مدیریت شده و ابعاد بحرانی پیدا نکرده است اما می بینیم داستان لبنان متفاوت است.

این استاد دانشگاه با بیان این که عربستان از تحولات منطقه و به ویژه قدرت گرفتن ایران و حزب الله در لبنان ناراضی است و خود را تحت فشار ایران و هم پیمانان ایران در منطقه می بیند و در صدد است راهی برای خلاصی از این فشار بیابد، گفت: انفجار بندر بیروت به زعم برخی در عربستان فرصتی برای آنها فراهم کرده است که مردم آسیب دیده، داغدار و عصبانی بیروت را به جنگ دولت حاکم و حزب الله بفرستند و از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش عربستان برای پیشبرد تنش داخلی و بحران در لبنان

تلاش عربستان برای پیشبرد تنش داخلی و بحران در لبنان