مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 03:552020-08-11بين الملل

ماه ژوییه به رهبران لبنان درباره مواد انفجاری در بندر بیروت هشدار داده بودند


براساس اسنادی که به دست رویترز و منابع امنیتی ارشد رسیده است، مقام های امنیتی لبنان ماه گذشته به نخست وزیر و رییس جمهوری کشورشان درباره خطر امنیتی 2750 تن نیترات آمونیوم که در بندر بیروت انبار شده و اینکه در صورت انفجار می تواند پایتخت را ویران کند، - براساس اسنادی که به دست رویترز و منابع امنیتی ارشد رسیده است، مقام های امنیتی لبنان ماه گذشته به نخست وزیر و رییس جمهوری کشورشان درباره خطر امنیتی 2750 تن نیترات آمونیوم که در بندر بیروت انبار شده و اینکه در صورت انفجار می تواند پایتخت را ویران کند، هشدار داده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنها دو هفته بعد، این مواد شیمیایی صنعتی در انفجاری مهیب منفجر شدند که موجب ویرانی بخش عمده ای از بندر بیروت شد، دست کم 163 کشته بر جای گذاشت، 6000 تن دیگر را مجروح کرد و به حدود 6000 ساختمان خسارت وارد آورد.

گزارش اداره کل امنیت کشور لبنان درباره این تحولات که منجر به انفجار شد، به نامه ای خصوصی که برای میشل عون، رییس جمهوری لبنان و حسان دیاب، نخست وزیر وقت لبنان در تاریخ 20 ژوییه ارسال شده بود، اشاره داشت.

گرچه محتوای این نامه در گزارشی که رویترز مشاهده کرد وجود نداشت، یک مقام امنیتی ارشد گفت در واقع یافته های یک تحقیقات قضایی که ژانویه به جریان افتاد و به این نتیجه رسید که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه ژوییه به رهبران لبنان درباره مواد انفجاری در بندر بیروت هشدار داده بودند

ماه ژوییه به رهبران لبنان درباره مواد انفجاری در بندر بیروت هشدار داده بودند