مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-11بين الملل

وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند


دیپلمات ارشد تایوان خطاب به وزیر بهداشت آمریکا که به آنجا سفر کرده، تصریح کرد، این جزیره در موقعیتی دشوار قرار گرفته و تحت فشار چین برای پذیرش شرایطی است که آن را تبدیل به هنگ کنگ بعدی خواهد کرد.

- وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به "هنگ کنگ بعدی" تبدیل کند دیپلمات ارشد تایوان خطاب به وزیر بهداشت آمریکا که به آنجا سفر کرده، تصریح کرد، این جزیره در موقعیتی دشوار قرار گرفته و تحت فشار چین برای پذیرش شرایطی است که آن را تبدیل به هنگ کنگ بعدی خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلکس ازار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز یکشنبه به عنوان عالی رتبه ترین مقام آمریکایی که به تایوان سفر می کند وارد این جزیره شده و پکن که مدعی تعلق تایوان به خاک خود است این سفر را محکوم کرد.

سفر ازار به تایوان همزمان با تشدید برخوردها با چهره های مخالف در هنگ کنگ شده و در همین راستا پلیس هنگ کنگ روز دوشنبه بر طبق قوانین امنیت ملی سختگیرانه جدید اقدام به دستگیری جیمی لای، یکی از غول های رسانه ای کرد.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در کنفرانس رسانه ای مشترکی با ازار در تایپه اظهار کرد: زندگی ما هر چه بیشتر دشوار شده در حالی که چین به اعمال فشار بر تایوان به منظور پذیرش شرایط سیاسی خود ادامه می دهد؛ شرایطی که تایوان را تبدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند

وزیر خارجه تایوان: چین می خواهد ما را به هنگ کنگ بعدی تبدیل کند