مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-11پزشكي

کرونا؛ از انکار تا بزرگ نمایی


یک دکترای تخصصی روانشناسی بالینی سلامت و درمان گر بالینی گفت: باید از خود بپرسیم چرا در مقابله با کرونا عده ای بی تفاوت و عده ای بسیار مضطرب هستند؟ برای درک این موضوع باید به باورهای بنیادین بازگردیم، - ایسنا/قزوین یک دکترای تخصصی روانشناسی بالینی سلامت و درمان گر بالینی گفت: باید از خود بپرسیم چرا در مقابله با کرونا عده ای بی تفاوت و عده ای بسیار مضطرب هستند؟ برای درک این موضوع باید به باورهای بنیادین بازگردیم، از بدو تولد تا زمانی که فرد شخصیت خود را پیدا می کند مسائلی به عنوان باورهای ذهنی در ذهن کودک حک می شود که البته آموزش والدین در به وجود آمدن این باورها تأثیر بسزایی دارد.

افسانه هنردار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: حساسیت و بی تفاوتی افراد نسبت به ویروس کرونا ریشه در ویژگی های جمعیت شناختی نظیر جنسیت، سطح اقتصادی و تحصیلات دارد.

همانطور که می بینیم بانوان بیشتر به پزشک مراجعه می کنند چون خانم ها به دلیل نکته بینی و توجه به جزییات همیشه علائم را جدی می گیرند.

وی ادامه داد: سطح اقتصادی نیز می تواند روی سلامت افراد تأثیرگذار باشد مسلماً کسی که هزینه ندارد از پیروی دستورالعمل های بهداشتی سرباز می زند.

همچنین سطح تحصیلات و سواد نیز در جدی گرفتن کرونا تأثیر دارد، اغلب زنان مسن فکر می کنند که با آبکشی، ویروس هایی نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا؛ از انکار تا بزرگ نمایی

کرونا؛ از انکار تا بزرگ نمایی