مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 23:452020-08-10سياسي

کرونا مراسم 300 ساله نخل گردانی زواره را به تعطیل کشاند


با توجه به شیوع ویروس کرونا،مراسم 300 ساله نخل گردانی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در شهر زواره اردستان تعطیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از اردستان، محرم سال 1442 رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است؛ هر ساله نزدیک ایام محرم در شهر زواره صدای پای کاروان های حسینی به گوش می رسید، اما امسال با وجود ویروس منحوس کرونا این موضوع شکل دیگری به خود گرفته است.

برخی از هیئات مذهبی با توجه به سخنان رهبری امسال نذری های خود را به سمت کمک مومنانه سوق داده اند؛ تعدادی از هیئات مذهبی نیز اعلام کرده اند که هیچگونه مراسمی در شهر زواره گرفته نمی شود.

  در همین راستا یکی از بزرگترین و تاریخی ترین مراسمات شهر زواره یعنی نخل گردانی که قدمتی 300 ساله دارد نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

محمود اسلامی نیا در همین رابطه اظهار داشت: امسال در حسینیه بزرگ شهر زواره مراسم سنتی و 300 ساله نخل گردانی که در روز عاشورا با سنت های خاص خود برگزار می شد، انجام نخواهد شد.

عضو هیأت امنای حسینیه بزرگ زواره گفت: با توجه با اهمیت ویروس منحوس کرونا و کمک به عدم گسترش این ویروس، امسال مراسم تعزیه خوانی نیز در این محل برگزار نمی شود چرا که برگزاری مراسم با فاصله گذاری 2 متری در این مکان غیر ممکن است و ما باید کمک کنیم تا هرچه زودتر ویروس کرونا از بین برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مراسم 300 ساله نخل گردانی زواره را به تعطیل کشاند

کرونا مراسم 300 ساله نخل گردانی زواره را به تعطیل کشاند