مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 18:252020-08-10اقتصادي

سرنوشت مبهم عرضه دومین صندوق دولتی


درحالی که وعده عرضه دومین ETF دولت (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله) در اواخر تیرماه از سوی مسئولان داده شد، اما آخرین اخبار از تکذیب آغاز پذیره‌نویسی این صندوق حکایت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نخستین ETF دولت چندی پیش با نماد دارا یکم عرضه شد که شامل سهام باقی مانده دولت در سه بانک و دو بیمه بود.

در واقع پذیره‌نویسی نخستین صندوق که شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین می‌شد، اواسط اردیبهشت آغاز و معامله آن نیز تقریبا یک ماه پس از پدیذه‌نویسی تحت نماد دارایکم آغاز شد.

طبق وعده مسئولان قراربود دو صندوق دیگر که یکی شامل صنایع فلزی و خودرو و دیگری شامل چهار شرکت پالایشی می شود نیز عرضه شود.

البته به نظر می رسید قرعه فال برای دارادوم به نام پالایشی ها شده بود و اعلام شد چهار شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران در این صندوق جای می گیرند.

آنطور که علیرضا صالح - رییس سازمان خصوصی سازی - اعلام کرده بود، صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت های پالایشی است قرار بود مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود.

دارا دوم در شهریور پذیره‌نویسی نمی‌شود اما آخرین اخبار توقف آغاز پذیره‌نویسی این صندوق حکایت دارد و روابط عمومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت مبهم عرضه دومین صندوق دولتی

سرنوشت مبهم عرضه دومین صندوق دولتی