مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 15:052020-08-10اقتصادي

قسط دوم حج برای خرید ارز دریافت می شود


قسط دوم هزینه حج از زائرانی که قرار بود برای حج تمتع 99 بروند را برای خرید ارز دریافت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سازمان حج و زیارت در بهمن ماه، پیش از آن که حج تمتع تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، لغو شود اعلام کرد که هزینه این سفر در دو قسط دریافت می‌شود.

قسط نخست که مبلغ آن 25 میلیون تومان بود در اسفندماه از زائران گرفته شد.

با لغو حج و ممانعت عربستان از حضور مسلمانان کشورهای دیگر، سازمان حج اعلام کرد که در تلاش است تا نرخ ارز را برای حج آینده ثابت نگه دارند و زائران در حج بعدی با افزایش هزینه‌های ارزی مواجه نشوند.

سهمیه حج ایران در سال 99 جمعیتی بالغ بر 87 هزار و 550 نفر بود که به گفته رییس سازمان حج، 76 هزار و 828 نفر در کاروان ثبت نام کرده بودند و از آن تعداد 72 هزار و 914 نفر، قسط اول را که عددی بالغ بر 25 میلیون تومان بود، پرداخت کرده بودند و مجموعا رقمی بالغ بر 1822 میلیارد تومان جمع‌آوری شده بود که سازمان حج گفت عینا 1800 میلیارد تومان آن را برای خرید ارز به نرخ مصوب دولت، به حساب بانک مرکزی واریز کرده است.

اینک در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت گفت: برای خرید باقیمانده ارز تخصیص یافته به زائران حج تمتع 99 و واریزمبلغ ریالی آن به حساب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قسط دوم حج برای خرید ارز دریافت می شود

قسط دوم حج برای خرید ارز دریافت می شود