مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 12:452020-08-10اقتصادي

بومی سازی کیت های تشخیص جهش های ژنتیکی در سرطان


فناوران یکی از شرکت های دانش محور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، موفق به بومی سازی و تولید کیت های تشخیص جهش های سوماتیکی ژن های K-Ras ، - B-raf و Jak2 با روش Real-Time PCR شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جهش های ژنتیکی در سرطان ها از نظر فارماکوژنتیکی اهمیت فراوانی دارند و تشخیص این جهش ها به دلیل سوماتیکی بودن نیازمند روش هایی با فناوری بالا مانند Real-Time PCR با استفاده از پروب های نشان دار است.

برای تامین نیاز کشور به این محصولات، سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می شود و واردات این محصولات در بسیاری از موارد با مشکلات و تاخیرهای فراوان انجام می شود.

کیت تشخیص جهش های ژن K-Ras و B-raf در تشخیص نوع جهش سوماتیکی در سرطان ها خصوصاً سرطان های روده و ریه و تعیین نوع داروی موثر مورد استفاده قرار می گیرد .

این کیت توسط یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با روش Real-Time PCR بومی سازی و تولید شده است.

قیمت نمونه های خارجی این کیت برای 50 تست بالای 3000 دلار است و نمونه تولید شده توسط این شرکت با قیمت کمتر از یک چهارم مشابه خارجی قابل عرضه است.

کیت تشخیص جهش ژن Jak2 برای تشخیص جهش سوماتیک نقطه ای V617F در ژن JAK2 و تخمین ریسک در بیماران مبتلا به سرطان های خونی پلی سیتمی ورا، ترومبوسیتمی و لوسمی پرومیلوسیتیک و همچنین بررسی پاسخ به درمان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی کیت های تشخیص جهش های ژنتیکی در سرطان

بومی سازی کیت های تشخیص جهش های ژنتیکی در سرطان