مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 10:152020-08-10اقتصادي

احتمال کاهش درآمد صادراتی به خاطر شیوع کرونا/ هشدارهایی که باید جدی گرفته شوند


با توجه به کاهش صادرات غیر نفتی در 4 ماه ابتدای امسال این احتمال وجود دارد که درآمدهای صادراتی در سال جاری محقق نشود لذا باید مسئولان هر چه زودتر به فکر جبران کاهش درآمدهای صادراتی باشند تا کشور با چالش اقتصادی دیگر مواجه نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آمار چهار ماهه تجارت خارجی کشور در سال جاری نشان می دهد، صادرات غیرنفتی ایران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کمتر شده است که بر این اساس، ارزآوری نیز کاهش می یابد.

  این در حالی است که با توجه به تحریم های نفتی، کشور بیش از پیش به درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی نیازمند است و با روند کاهش صادرات بیم آن می رود تا درآمدهای صادراتی مدنظر حاصل نشود.

  دولت برای تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید، سالانه به حدود 45 میلیارد دلار درآمد صادراتی نیاز دارد که در آمد ارزی هر چه قدر نسبت به رقم مذکور کمتر باشد، اقتصاد کشور دچار چالش خواهد شد، زیرا تأمین ارز مواد اولیه و کالاهای واسطه ای و همچنین کالاهای اساسی از محل ارز صادراتی صورت می گیرد.

  بخش اعظمی از صادرات کشور به دلیل اثرات منفی شیوع کرونا و بسته شدن مرزها بر روی کالاهای صادراتی به خصوص در دو ماه ابتدای امسال اتفاق افتاد و اکنون با عادی شدن وضعیت مرزها، شرایط صادرات به کشورهای همسایه تقریباً ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال کاهش درآمد صادراتی به خاطر شیوع کرونا/ هشدارهایی که باید جدی گرفته شوند

احتمال کاهش درآمد صادراتی به خاطر شیوع کرونا/ هشدارهایی که باید جدی گرفته شوند