مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 09:252020-08-10اقتصادي

آغاز صید ماهیان گرمابی درون قفس در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: طرح پرورش ماهیان گرمابی در قفس و استخر دومنظوره به همت بهره بردار نمونه استانی برای نخستین بار در جنوب کشور آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس شهرستان های خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی با اشاره به اینکه طرح مذکور در استخر ذخیره آب کشاورزی خیرالله محمدی در بخش افزر این شهرستان از دی ماه سال پیش به صورت آزمایشی اجرا شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از 15 تن ماهی از قفس های شناور در این استخر صید و روانه بازار شود.

وی افزود: در این طرح با ساخت چهار سکوی شناور 144 مترمربعی و نصب تورهای مخصوص، قفس های مورد نیاز فراهم و بچه ماهی درون آن رهاسازی شده که ظرفیت هر قفس سه هزار قطعه بچه ماهی است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد با بیان اینکه این شیوه از پرورش علاوه بر رفع مشکلات صید ماهی در استخرهای دومنظوره و عمیق، با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری موجب افزایش بهره وری تولید در واحد سطح می شود، بیان داشت: با این روند ارتقاء مدیریت پرورش ماهی و افزایش ظرفیت حیاتی تولید در استخر شده که به نحوی شاهد افزایش تولید تا ده برابر هستیم.

همتی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس یکی از روش های آبزی پروری است که در سازمان شیلات ایران در اولویت توسعه آبزی پروری در منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز صید ماهیان گرمابی درون قفس در قیروکارزین

آغاز صید ماهیان گرمابی درون قفس در قیروکارزین