مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 09:152020-08-10اقتصادي

بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با گام استوار بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساخت ها، بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با گام استوار بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساخت ها، بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است.

بهروز آقایی با اشاره به پروژه استراتژیک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده است و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، گفت: در راستای اجرای این پروژه، لایروبی 15 میلیون و 800 هزار متر مکعب از رسوبات بستر حوضچه، کانال و پای اسکه ها، به منظور ایجاد عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از اجرای این عملیات را تبدیل بندر چابهار به بندری بدون محدودیت عمق در سطح جهانی اعلام و تصریح کرد: اجرای این طرح عمق پای اسکله ها را در مواقع مد کامل به 19- متر و جزر کامل به 17- متر افزایش خواهد داد.

به گفته این مقام مسئول، این برنامه همگام با دیگر پروژه های طرح توسعه بندر شهید بهشتی به واسطه پیگیری و نظارت دقیق تیم های تخصصی این اداره کل و بهره گیری از توان متخصصان دریایی داخلی، با پیشرفت های خوبی همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است

بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است