مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-10سياسي

ترسمان از تولید قطعات مترو ریخت/ مشارکت 30 شرکت دانش بنیان در ساخت قطار مترو


معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: از اینکه یک قطعه ایرانی بر روی واگن در حال حرکت نصب شود، می ترسیدیم که خوشبختانه این ترس فرو ریخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم دستاوردهای طراحی و ساخت داخلی در حوزه حمل و نقل ریلی که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه سال گذشته جلساتی با شهرداری در این زمینه داشته است، گفت: از تیرماه به عنوان یک طرح فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی این موضوع پیاده سازی شد و خوشحالم که بیش از 30 شرکت دانش بنیان در ساخت رام داخلی قطار مترو مشارکت داشتند.

وی در ادامه گفت: تا پایان سال 7 واگن این رام قطار تکمیل می شود و خوشحالم که از 26 درصد به 85 درصد داخلی سازی رسیده ایم.

ستاری اظهار امیدواری کرد با حمایت های شهرداری این روند داخلی سازی ادامه داشته باشد و به این طریق بتوانیم برای جوانان کشورمان اشتغالزایی داشته باشیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در اقتصاد دانش بنیان نیازمند زیست بوم هستیم گفت: این مسئله یک اراده کلی می خواهد و این اتفاق بزرگ در حوزه واگن سازی رخ داد.

وی افزود: تا به حال در این حوزه کاری نکرده بودیم و جرأت مان را از دست داده بودیم در حالی که شرکت های دانش بنیان ما چیزی از خارجی ها کم ندارند اما از اینکه یک ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسمان از تولید قطعات مترو ریخت/ مشارکت 30 شرکت دانش بنیان در ساخت قطار مترو

ترسمان از تولید قطعات مترو ریخت/ مشارکت 30 شرکت دانش بنیان در ساخت قطار مترو