مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 06:502020-08-10پزشكي

حدود 60 درصد مبتلایان به کرونا علائم گوارشی دارند


متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه اینکه جهش ویروس کرونا در فصل گرما شدت بیشتری پیدا کرده، افزود:‌ حدود 60 درصد مبتلایان به کرونا علائم گوارشی دارند و ممکن است با شروع فصل پاییز این ویروس جهش کرده و با علائم دیگری ظاهر شود.

صادق رضوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درد شکم، تهوع و اسهال از علائم اصلی گوارشی بوده و استرس و اضطراب نیز می تواند باعث ایجاد برخی از این علائم باشد، زیرا استرس، اضطراب و ترس از ابتلا به کرونا و وجود بیماری های زمینه ای خاموش همچون سندرم روده تحریک پذیر ممکن است سبب شعله ور شدن این علائم گوارشی در طول دوره استرس زا شود.

وی اظهار داشت: مشکلات گوارشی همچنین می تواند ناشی از تحریک معده و روده ها بدنبال عفونت ریوی بوده و به عنوان اولین نشانه بیماری خودنمایی کند و یا در خلال بیماری بدلیل سایر علل از جمله رفتارها و عادات تغذیه ای فرد ایجاد شده و تحمل بیماری را برای فرد دشوارترکند.

رضوی تصریح کرد: وجود اسهال، تهوع یا استفراغ، به این معنا نیست که فرد حتما مبتلا به کرونا است، اما برای احتیاط بیشتر باید با داشتن این علایم افراد در خانه بمانند و جز برای ویزیت پزشکی یا آزمایشات از منزل خارج نشوند تا از انتقال بیماری به دیگران پیشگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 60 درصد مبتلایان به کرونا علائم گوارشی دارند

حدود 60 درصد مبتلایان به کرونا علائم گوارشی دارند