مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 05:502020-08-10بين الملل

توسعه همکاری محور نشست مقامات ازبکستان و افغانستان


مقامات ازبکستان و افغانستان در نشستی ویدئویی بر گسترش همکاری های دوجانبه و توسعه اقتصادی و زیربنایی منطقه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مقامات ازبکستان و افغانستان در نشستی ویدئویی بر گسترش همکاری های دوجانبه و توسعه اقتصادی و زیربنایی منطقه تاکید کردند.

سردار عمررزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و محمد شاکر کارگر رییس دفتر ریاست جمهوری افغانستان ریاست هیأت را بر عهده داشتند.

  در این نشست همچنین رؤسای وزارتخانه های امور خارجه، حمل و نقل، انرژی و دیگر سازمان و شرکت های تخصصی دو کشور نیز شرکت کردند.

در این نشست ویدئویی موضوعات روز، همکاری متقابل در زمینه های بازرگانی، انرژی، ارتباطات حمل و نقلی و لجستیکی و همچنین اجرای طرح های مهم منطقه ای بررسی شد.

طرفین در این نشست بر تلاش روسای جمهور دو کشور در ایجاد سطح بالای روابط دوجانبه در سال های اخیر تاکید کردند و بر اجرای موثر توافقات به دست آمده پایبندی خود را اعلام کردند.

طرفین همچنین تشدید همکاری در زمینه انرژی را مهم دانستند و در مورد تداوم همکاری های متقابل در سازماندهی صادرات برق ازبکستان به افغانستان و توسعه این زیربناها مانند اجرای سریع طرح ساخت خط انتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاری محور نشست مقامات ازبکستان و افغانستان

توسعه همکاری محور نشست مقامات ازبکستان و افغانستان