مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 04:252020-08-10سياسي

الگوسازی امام کاظم(ع) در جهاد تبلیغی؛ نقطه اتصال حیات اجتماعی بشر از غدیر تا ظهور


بشر امروز نیازمند و ملزم به تسهیل و هموار کردن مسیر ظهور منجی است و این امر جهاد تبلیغی همگانی را می طلبد که زندگی سیاسی و اجتماعی امام موسی کاظم(ع) برترین الگو برای ادامه این مسیر است.

- سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس؛ شیراز در سال 128 هجری قمری در ابواء ، محلی بین مدینه و مکه، در خانه سراسر نور و سرور امام صادق(ع)، کودکی متولد شد که نامش موسی بن جعفر و در میان شیعیان به باب الحوائج معروف است.

آن حضرت، فقاهت، دیانت، عبادت، بردباری و شکیبایی را در خود جمع کرده بود و درباره شخصیتش نیز گفته اند: جَمَع مِنَ الفِقه و الدّینِ و النُّسُکِ و الحِلمِ و الصَّبرِ .

مباحث مربوط به سبک زندگی و سیره اخلاقی معصومان امروزه اهمیتی دو چندان یافته است؛ زیرا انسان ها برای درست زندگی کردن در فضای آلوده این عصر، نیازمند الگوپذیری از تمام خصوصیات و ابعاد مختلف زندگی ائمه(ع) هستند.

معرفی سیره و سبک زندگی فردی عبادی و اجتماعی امام کاظم(ع) بهترین راهنما و مطمئن ترین مسیر برای تعالی زندگی مادی و معنوی امروز است.

 امام کاظم(ع)، به بخشندگی و سخاوت، مشهور بودند.

آن حضرت حتی نسبت به دشمنانشان نیز، احسان و بخشش فراوانی داشتند.

خطیب بغدادی در کتاب تاریخ بغداد ، پس از بیان برخی خصوصیات و ویژگی های شخصیتی امام کاظم(ع)، از بخشش های آن حضرت به دشمنان و مخالفان نیازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوسازی امام کاظم(ع) در جهاد تبلیغی؛ نقطه اتصال حیات اجتماعی بشر از غدیر تا ظهور

الگوسازی امام کاظم(ع) در جهاد تبلیغی؛ نقطه اتصال حیات اجتماعی بشر از غدیر تا ظهور