مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-10پزشكي

میزان دقت انواع تست های کرونا/منفی بودن تست، ردکننده ابتلا نیست


متخصص بیماری های داخلی بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: به طور کلی تست های تشخیصی کرونا کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر تایید تشخیص، برای بررسی  دوره های مختلف بیماری، - متخصص بیماری های داخلی بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: به طور کلی تست های تشخیصی کرونا کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر تایید تشخیص، برای بررسی  دوره های مختلف بیماری، توسط پزشک درخواست می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکترعلی پیرصالحی با اشاره به این که دو نوع تست رایج تشخیصی آزمایشگاهی کرونا در دسترس است، اظهار کرد: تست های PCR که اسید نوکلییک ویروس را مورد بررسی قرار می دهند و سنجش آنتی بادی ها که به بررسی آنتی بادی های IgM و IgG و اخیراً IgA می پردازند.

وی درباره کارکرد تست های PCRتوضیح داد: این تست ها اسید نوکلییک ویروس را شناسایی می کند و از طریق سواب حلق و نازوفارنکس از راه دهان و بینی نمونه گیری می شود.

علاوه بر روش استاندارد نمونه گیری به وسیله سواب از حلق و نازوفارنکس، در برخی موارد مشاهده می شود که از روش شستشوی حلق برای نمونه گیری استفاده می شود که این روش با خطای زیاد و نتایج کاذب همراه است.

پیرصالحی ادامه داد: در روش مولکولی که تحت عنوان تست PCR انجام می شود بسته به کیت مصرفی دو ژن یا سه ژن ویروس مورد بررسی قرار می گیرد که در حال حاضر به دلیل استفاده از کیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان دقت انواع تست های کرونا/منفی بودن تست، ردکننده ابتلا نیست

میزان دقت انواع تست های کرونا/منفی بودن تست، ردکننده ابتلا نیست