مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 06:402020-08-08اقتصادي

خسارت باران به 60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان/ 40 هزار هکتار بیمه هستند


مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه باران به 60 هزار هکتار از اراضی شالیزار استان خسارت زده است، گفت: 40 هزار هکتار از مجموع اراضی شالیزاری گیلان تحت پوشش بیمه هستند.

- ابراهیم اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر در استان گیلان به شالیزارها خسارت وارده کرده است، اظهار کرد: در برخی از مناطق همانند دو شهرستان املش و رودسر و یکی از شهرستان های مرکزی خسارت بیشتر از سایر مناطق است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه حدود 60 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان دچار آسیب، خوابیدگی و ورس شده اند، افزود: بازدیدهای فنی نیز در حال انجام است تا خسارت نهایی شالیزارها مشخص شود.

اکبرزاده با بیان اینکه در شهرستان های املش و رودسر شالیزارهای حاشیه رودخانه ها دچار خسارت بیشتری شده است، گفت: این وضعیت در شهرستان های صومعه سرا و رضوانشهر نیز حاکم می باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق شالیزارها دچار غرق آبی بوده که با پایان بارش ها و کاهش سطح آب زهکش ها آب موجود در شالیزار نیز تخلیه شده است، تصریح کرد: انتظار می رود در روزهای آتی که شرایط آب و هوایی مساعد بوده این شالیزارها نیز به مرحله رسیدگی و برداشت برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت باران به 60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان/ 40 هزار هکتار بیمه هستند

خسارت باران به 60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان/ 40 هزار هکتار بیمه هستند