مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 06:002020-08-08پزشكي

حقیقت تلخ مصرف نوشیدنی های شیرین شده


مطالعه انجام شده از سوی پژوهشگران اروپایی نشان می دهد که مصرف روزانه دو نوشابه گازدار یا بیشتر (رژیمی یا معمولی) و سایر نوشیدنی های شیرین شده تا 17 درصد خطر مرگ زودرس در نتیجه امراض و بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: نوشابه های گازدار شیرین شده یکی از ناسالم ترین نوشیدنی ها در جهان  محسوب می شوند.

پژوهشگران اروپایی دریافته اند که مصرف این نوشیدنی ها گذشته از بالا بردن قند خون و چربی احشایی، می تواند به مرگ زودرس نیز منجر شود.

این مطالعه که در نشریه پزشکی داخلی جاما منتشر شده، نشان می دهد که مصرف روزانه دو نوشابه گازدار یا بیشتر (رژیمی یا معمولی) و سایر نوشیدنی های شیرین شده تا 17 درصد خطر مرگ زودرس در نتیجه امراض و بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

برای بررسی رابطه بین مصرف نوشابه های گازدار و خطر مرگ و میر مرتبط با دلایل مشخص یا غیرمشخص، این پژوهشگران 451 هزار و 734 نفر را که در 10 کشور اروپایی دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و انگلیس زندگی می کردند، مورد مطالعه قرار دادند.

شرکت کنندگان از جمله افراد حاضر در مطالعه تحقیقات جامع اروپا در مورد سرطان و تغذیه بودند که یکی از بزرگ ترین مطالعات جمعی جاری در مورد رژیم غذایی و ارتباط آن با سرطان و دیگر امراض مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقیقت تلخ مصرف نوشیدنی های شیرین شده

حقیقت تلخ مصرف نوشیدنی های شیرین شده