مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 05:402020-08-08سياسي

علی (ع) قبل از غدیر هم وصی محمد (ص) بود


پیامبر قبل از غدیر هم پسرعموی بزرگوارشان را به عنوان جانشین و وصی خود معرفی کرده بودند که این امر در روز عید غدیر رسما تحقق یافت.

- آیت الله سیدمحمد غروی گفت: پیامبر قبل از غدیر هم پسرعموی بزرگوارشان را به عنوان جانشین و وصی خود معرفی کرده بودند که این امر در روز عید غدیر رسما تحقق یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اعتمادآنلاین نوشت: عید غدیر، عید ولایت علی ابن ابیطالب (ع) است و روز غدیر هم روزی که شیعیان آن روز را به بهانه آغاز امامت امام اول شان جشن می گیرند.

آیت آلله سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با اعتمادآنلاین درباره عید غدیر اظهار داشت: روز غدیر خم روز بزرگی است.

عید غدیر یا عید الله اکبر روزی است که پیامبر اکرم در حجه الوداع - آخرین حج حضرت محمد(ص) - به دستور موکد خداوند، امیرالموئمنین را به عنوان خلیفه، ولی و وصی خودشان قرار دادند.

البته آن طور که در روایات آمده، حضرت جبرییل چند بار به پیامبر از جانب خدا پیام آوردند تا علی (ع) را به عنوان ولی مسلمین به مردم معرفی کند.

اما پیامبر با عنوان کردن این که شرایط برای این امر مساعد نیست ، این مساله را عقب انداختند.

وی در ادامه سخنانش گفت: در واقع پیامبر اسلام از خرابکاری عده ای منافقین که در مراسم حج بودند، بیم داشتند و به همین دلیل در دو مرحله اولی که جبرییل نازل شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی (ع) قبل از غدیر هم وصی محمد (ص) بود

علی (ع) قبل از غدیر هم وصی محمد (ص) بود