مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 03:452020-08-07اقتصادي

واکنش نوبخت به حواشی فروش ارز صندوق توسعه ملی: ما ارز خودمان را فروختیم


ما منابع و ارز خود را به بانک مرکزی فروختیم و بانک هم آن را فروخته یا اگر هم پیش خود نگه داشته، بهتر است عرضه کرده و بازار را کنترل کند.

- واکنش نوبخت به حواشی فروش ارز صندوق توسعه ملی: ما ارز خودمان را فروختیم ما منابع و ارز خود را به بانک مرکزی فروختیم و بانک هم آن را فروخته یا اگر هم پیش خود نگه داشته، بهتر است عرضه کرده و بازار را کنترل کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه استقراض دولت از بانک مرکزی بابت فروش ارز صندوق توسعه ملی حرف نادرستی بوده و افزایش قیمتها ناشی از جهش ناگهانی نرخ ارز است، گفت که ارز را محدود و طبق مجوز فروختیم و اگر بانک مرکزی آن را پیش خود نگه داشته بهتر است عرضه کرده و بازار را کنترل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخیرا سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به انتقادات نسبت به افزایش تورم به دلیل بی انضباطی مالی دولت در تامین کسری بودجه اعلام کرد که صورتهای مالی بانک مرکزی موید این موضوع نیست و کسری بودجه تاثیری بر تورم اخیر نداشته، بلکه جهش قیمت ارز عامل اصلی آن بوده است.

بعد از آن رییس کل بانک مرکزی در واکنش خود به این جریان به فروش ارز صندوق توسعه ملی برای تامین کسری بودجه در سال گذشته اشاره و آن را نوعی استقراض کوتاه مدت از بانک مرکزی عنوان کرد که بر پایه پولی و تورم اثر گذار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش نوبخت به حواشی فروش ارز صندوق توسعه ملی: ما ارز خودمان را فروختیم

واکنش نوبخت به حواشی فروش ارز صندوق توسعه ملی: ما ارز خودمان را فروختیم