مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 02:452020-08-06فرهنگي

نقش رسانه ها در هدایت فرهنگ عمومی


رسانه ها یکی از عوامل و ابزارهای مهم جامعه پذیری و فرهنگ پذیری هستند که نقش مهمی در رشد و تحول جنبه های گوناگون زندگی افراد ایفا می کنند.

  - ایسنا/خراسان رضوی رسانه ها یکی از عوامل و ابزارهای مهم جامعه پذیری و فرهنگ پذیری هستند که نقش مهمی در رشد و تحول جنبه های گوناگون زندگی افراد ایفا می کنند.

  امروزه، انسان ها در معرض نهادهای رسانه ای متولد می شوند، می اندیشند، دنیا را از این منظر می بینند و رفتارهای خود را بر اساس الگوهای برگرفته از کتاب، مجله، روزنامه، فیلم، ماهواره، تلویزیون، رادیو و اینترنت سامان می دهند.

محققان در پژوهشی با عنوان نقش رسانه ها در هدایت فرهنگ عمومی آورده اند: یکی از مقولاتی که رسانه ها به آن می پردازند، نوعی نفوذ و تأثیرگذاری در میان اعضاء جامعه و مخاطبان خود است .

در این پژوهش توسط راییکا خورشیدیان، هدایت سوخکیان، جمشید امامی کارشناس ارشد طراحی صنعتی دانشگاه تهران، وحید چوپانکاره استادیار طراحی صنعتی دانشگاه تهران، علیرضا اژدری استادیار طراحی صنعتی و ارتباط چندرسانه ای، آمده است: رسانه ها با ترغیب، تشویق، تبلیغ و حتی ارعاب، مخاطبان را وا می دارند تا به قواعد دلخواه صاحبان رسانه اعتقاد پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش رسانه ها در هدایت فرهنگ عمومی

نقش رسانه ها در هدایت فرهنگ عمومی