مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 02:052020-08-06بين الملل

غرب آسیا؛ جایی که عروس آن هم آرامش ندارد / ریشه بحران در لبنان از کجا کلید خورد؟


گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، زهرا مهران راد؛ غرب آسیا جایی که شاید به قول شاعر، چشمان مردمش را از روی آن ساختند همواره پر التهاب، اندوهگین، خسته و البته زیبا مصداق آخرینش هم انفجار مهیب در بندر استراتژیک بیروت در روز سه شنبه بود، - این درحالی است که تنها در چند ماه اخیر در بحران اقتصادی لبنان، مواد غذایی 80 درصد افزایش قیمت داشته است.

این .

انفجارمانند بمب اتم به حدی عظیم بوده که صدای آن 125 مایل آنطرف تر یعنی در قبرس به گوش رسیده است گرچه هنوز حزب یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما رسانه ها از سه شنبه شب مشغول گمانه زنی هستند.

در همین راستا شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت، انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقادیر زیادی از مواد آتش زا مانند ترقه بوده، تصاویر و ویدئو های منتشر شده از این حادثه حکایت از شدت حادثه دارد به طوریکه تا چشم کار می کند ستونی از دود با ارتفاع زیاد خودنمایی می کند.

ریشه بحران در لبنان از کجا کلید خورد؟اما ریشه این اتفاقات در لبنان از کجا کلید خورد، اواخر سال 2019 و بعد از استعفای سعد حریری سنگ اندازی های غرب و آمریکا برای جلوگیری از تشکیل کابینه نزدیک به حزب الله سرعت گرفت اما از آنجا که ائتلاف مقاومت در پارلمان لبنان 68 درصد کرسی ها را در اختیار دارد، بالاخره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب آسیا؛ جایی که عروس آن هم آرامش ندارد / ریشه بحران در لبنان از کجا کلید خورد؟

غرب آسیا؛ جایی که عروس آن هم آرامش ندارد / ریشه بحران در لبنان از کجا کلید خورد؟