مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 01:352020-08-06سياسي

«رشته »های کارآفرین!


«رشته »که در زبان ترکی به آن «اریشته» می گویند یکی از مواد غذایی سنتی خطه آذربایجان است، ماده غذایی که این روزها موجب اشتغال در منطقه گوزلدره شده است.

- رشته های کارآفرین! رشته که در زبان ترکی به آن اریشته می گویند یکی از مواد غذایی سنتی خطه آذربایجان است، ماده غذایی که این روزها موجب اشتغال در منطقه گوزلدره شده است.

۱۳۹۹/۵/۱۷ - ۰۷:۰۸ http://fna.

ir/eywq0b ۰ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، رشته یکی از مواد غذایی سنتی خطه آذربایجان است که در زبان ترکی به آن اریشته می گویند، تا یک دهه پیش، غذای اصلی خانواده های آذری برنج نبود و مردم این خطه از کشورمان برنج را به مقدار خیلی کم و در ایام خاصی از سال که شامل اعیاد و مراسم مذهبی می شد، استفاده می کردند.

بیشتر غذای آنها را آرد گندم و غذاهای تهیه شده از آن تشکیل می داد، یکی از غذاهای مورد علاقه این خطه از کشورمان، رشته پلویی است.

مادران روستایی برای درست کردن این نوع رشته، آرد را با آب و نمک خمیر کرده و بعد با وردنه (وسیله چوبی استوانه ای شکل)، پهن می کنند و بعد همانطور که از اسمش پیداست به صورت رشته ای برش داده و آنرا پس از پختن در تنور یا فر مخصوص به تنهایی و یا به همراه برنج به عنوان وعده غذایی مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رشته »های کارآفرین!

«رشته »های کارآفرین!