مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 19:052020-08-06اقتصادي

چرا باید قوطی کنسرو ماهی را جوشاند؟


برخی افراد تصور می کنند که جوشاندن محتویات کنسرو ماهی خارج از قوطی یا تف دادن آن باعث از بین رفتن سم بوتولیسم موجود در کنسرو می شود و سلامت این ماده غذایی را بیشتر تضمین می کند؛ - برخی افراد تصور می کنند که جوشاندن محتویات کنسرو ماهی خارج از قوطی یا تف دادن آن باعث از بین رفتن سم بوتولیسم موجود در کنسرو می شود و سلامت این ماده غذایی را بیشتر تضمین می کند؛ موضوعی که مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات آن را نادرست می داند.

عیسی گلشاهی در گفت وگو با ایسنا به نکاتی در خصوص استفاده از کنسرو ماهی اشاره کرد و گفت: توصیه می کنیم که قوطی کنسرو ماهی در حرارت و شعله مستقیم آتش قرار داده نشود.

بایستی آب کاملا به جوش آمده و دمای آن به 100 درجه سانتی گراد برسد و پس از آن کنسرو ماهی به مدت 20 دقیقه در آب در حال جوشیدن قرار داده شود و پس از کاهش دما از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: خارج کردن محتویات کنسرو و سپس جوشاندن یا تف دادن آن کمکی به از بین رفتن بوتولیسمی که ممکن است در کنسرو ایجاد شده باشد نمی کند.

کنسرو دربسته استریل است .

درصد مخاطره ای که برای بوتولیسم پیش بینی می شود بالا نیست ولی برای اینکه این میزان به صفر برسد باید با قوطی در آب جوش جوشانده شود تا فرآیند استریل کامل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید قوطی کنسرو ماهی را جوشاند؟

چرا باید قوطی کنسرو ماهی را جوشاند؟