مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 06:552020-08-06اقتصادي

روحانی: جهش بزرگ پتروشیمی تا 1404/ رونق تولید داخلی راه بی نیازی از قطعات خارجی


رییس جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در بسیاری از زمینه ها، رونق تولید داخلی را راه چاره ای برای بی نیازی به تامین ارز و قطعات خارجی برشمرد و افزود: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین در استان های بوشهر و لرستان اعلام کرد: امروز شرکتهای دانش بنیان ما در همه زمینه ها فعالند و در بسیاری از زمینه ها در حال رسیدن به خودکفایی هستیم.

وی رونق تولید داخلی را راه چاره ای برای بی نیازی به تامین ارز و قطعات خارجی برشمرد و افزود: در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم.

ما در سال 76 کل تولید پتروشیمی مان یک میلیارد دلار بوده و در سال 92 حدود 11 میلیارد دلار بوده و حالا ما شاهد یک جهش بزرگ تا پایان سال و در سال بعد هستیم که کاری ارزشمند در این زمینه است.

  رییس جمهوری ادامه داد: ما 17 طرح را برای امسال در نظر گرفتیم که 13 طرح هنوز باقیمانده است.

همچنین امیدواریم جهش سوم پتروشیمی در سال 1404 به ثمر برسد که از 11 میلیارد دلار سال 92 که الان این رقم را به 25 میلیارد دلار نزدیک کرده ایم، در جهش بعدی فراتر رویم.

روحانی یادآور شد: آنچه ما امروز در این سه پروژه افتتاح کردیم یک میلیارد و ششصد میلیون دلار ارزش داشت و این در شرایطی که ما در آن قرار گرفته ایم و با توجه به تحریم ها انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی: جهش بزرگ پتروشیمی تا 1404/ رونق تولید داخلی راه بی نیازی از قطعات خارجی

روحانی: جهش بزرگ پتروشیمی تا 1404/ رونق تولید داخلی راه بی نیازی از قطعات خارجی