مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 05:302020-08-03اجتماعي

کرونا و زباله؛ دو مسئله بدخیم اجتماعی در مازندران


یک جامعه شناس با تاکید بر اینکه این روزها، بنیان های اجتماعی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند، معتقد است که، شاید غیر از پدیده کرونا بتوان از زباله به عنوان یک مسئله بدخیم در مازندران یاد کرد.

- حامد باقری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آسیب های اجتماعی خانواده ها در دوران کرونا اظهار کرد: بیماری کووید 19 مسئله ای است که به مرحله بحران رسیده و بسیاری از بنیان های اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: شاید غیر از پدیده کرونا بتوان از زباله به عنوان یک مسئله بدخیم در مازندران، یاد کرد و مسئله های بدخیم عموماً وقتی یقه جامعه را می گیرند که گروه های مختلف سعی می کنند با فرافکنی خود را از آن مسئله دور کنند.

باقری با بیان اینکه سیر اشکال خانواده هایی که در دنیا و ایران وجود داشتند به صورت ایلی، طایفه ای، منطقه ای و گسترده بوده اند، تصریح کرد: در گذشته نیاکان ما از نسل خانواده های گسترده بودند که از یک پدر بزرگ به عنوان رییس خانواده، فرزند، نوادگان و حتی وابستگان دور هم در کنار این خانواده ها تشکیل می شدند.

وی تاکید کرد: تغییرات اجتماعی که به دلایل مختلفی در کشور ما و دنیا ایجاد شد خانواده های گسترده به خانواده های هسته ای تبدیل شدند و تجربه ما در کشور ایران در خانواده هسته ای حداکثر به دو یا سه نسل بر می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و زباله؛ دو مسئله بدخیم اجتماعی در مازندران

کرونا و زباله؛ دو مسئله بدخیم اجتماعی در مازندران