مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 15:552020-07-14بين الملل

آمریکا 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را بست


آمریکا براساس توافق نامه امضا شده میان این کشور با طالبان در قطر پنج پایگاه نظامی خود را در ولایت های «لغمان، هلمند، ارزگان و پکتیکا» تعطیل کرده است.

- آمریکا براساس توافق نامه امضا شده میان این کشور با طالبان در قطر پنج پایگاه نظامی خود را در ولایت های لغمان، هلمند، ارزگان و پکتیکا تعطیل کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا پنتاگون که نخواست نامش ذکر شود، در گفت وگو با آناتولی اظهار داشت: طبق توافقنامه امضا شده میان آمریکا و گروه طالبان، ایالت متحده با تعطیل کردن فعالیت پنج پایگاه نظامی خود در این کشور، تعداد سربازان خود را که در افغانستان مستقر هستند، به 8 هزار و 600 نفر کاهش داده است.

وی افزود: درچارچوب توافق نامه بین گروه طالبان و آمریکا در ماه فوریه امسال سربازان مان از پنج پایگاه خود در ولایت های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان این کشور خارج شدند.

گفتنی است زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان 29 فوریه سال جاری طی مراسمی در دوحه، پایتخت قطر توافق نامه صلح میان آمریکا و طالبان را امضا کردند.

بر اساس این توافق آمریکا نیروهایش در افغانستان را طی 135 روز از زمان امضای توافق صلح با طالبان به 8600 تن کاهش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را بست

آمریکا 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را بست