مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 14:102020-07-14اجتماعي

اختلاف پلاستیکی در قمصر تهران/ حقیقت کهریزک پنهان در میان پلاستیک ها (فیلم)


اهالی قمصر معتقدند به دلیل خشک شدن قنات ها، کمبود آب و شور شدن آن بالاجبار کشاورزی و سبزی کاری را رها کرده و تفکیک پلاستیک روی آورده اند - عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ‌ بخشدار کهریزک قصد دارد هفته آینده مراکز تفکیک پسماند در روستای قمصر شهرری را جمع آوری کند اما تعدادی از اهالی این روستا مخالف این تصمیم هستند.

20 سال پیش روستای قمصر در بخش کهریزک یکی از تامین کننده های اصلی سبزی تهران بود اما به دنبال خشک شدن قنات های این منطقه مردم روستا به تدریج به جمع آوری و تفکیک و آسیاب کردن پسماندهای پلاستیکی روی آوردند البته بدون داشتن مجوزهای لازم.

اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرری با این اقدام روستاییان قمصر مخالفت شدید دارند و برای جمع آوری این مراکز پسماندهای پلاستیکی به مراجع قضایی شکایت کرده و حالا موفق شده اند که دستور قضایی برای جمع آوری این مراکز را بگیرند.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی، استفاده از نیروهای کار غیر قانونی افغان و آلوده شدن آب، خاک و هوا دلایل اصلی مدیران محلی برای جمع آوری مراکز پسماند پلاستیکی قمصر است.

این درحالیست که اهالی قمصر معتقدند به دلیل خشک شدن قنات ها، کمبود آب و شور شدن آن بالاجبار کشاورزی و سبزی کاری را رها کرده و تفکیک پلاستیک روی آورده اند و حتی خسارت کشاورزی آنها در سالهای گذشته توسط دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف پلاستیکی در قمصر تهران/ حقیقت کهریزک پنهان در میان پلاستیک ها (فیلم)

اختلاف پلاستیکی در قمصر تهران/ حقیقت کهریزک پنهان در میان پلاستیک ها (فیلم)