مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 13:352020-07-14اقتصادي

فاز 2 آب شیرین کن بندرعباس افتتاح می شود


استاندار هرمزگان از افتتاح فاز دوم آب شیرین کن صدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس خبر داد و گفت: این پروژه توسط رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریدون همتی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، آب شیرین کن ها منابع تأمین آب شرب هرمزگان در بلند مدت خواهد بود، گفت: پروژه آب شیرین کن بندرعباس بزرگترین پروژه شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است که با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی و با تدبیر دولت امید و سیاست وزارت نیرو مبنی بر ایجاد منابع آبی پایدار در شهرهای ساحلی اجرا شده است.

وی افزود: فاز اول این پروژه با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز در آذرماه سال 97 وارد مدار تولید شد و تیرماه امسال نیز فاز دوم آن به ظرفیت 20 هزار متر مکعب و سرمایه ای بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال بهره برداری می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه 90 درصد تجهیزات آب شیرین کن بندرعباس خریداری شده است، با بهره برداری از فاز نهایی این پروژه تا پایان شش ماهه دوم امسال، شاهد انتقال آب با کیفیت به مخازن ذخیره آب داماهی و توزیع همگن آب در شهرهای بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به مزایای اجرای این پروژه به عنوان منابع آبی جایگزین، اظهار داشت: با اجرای این پروژه و تأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز 2 آب شیرین کن بندرعباس افتتاح می شود

فاز 2 آب شیرین کن بندرعباس افتتاح می شود