مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 11:152020-07-14فناوري

سوءاستفاده از کاربران با ترفند تهدید و ترساندن


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد: تهدید کردن و ترساندن کاربران نوجوان، به روشی برای سوءاستفاده و دسترسی به اطلاعات مهم و خصوصی کاربران تبدیل شده و مجرمان سایبری با ارسال پیام‌های مختلف و تهدیدآمیز اقدام به سرقت اطلاعات مهم و به خصوص اطلاعات بانکی می کنند .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن تشریح این مطلب اظهار داشت : ترساندن، مزاحمت، تهدید یا تحت تأثیر قرار دادن کودکان و نوجوانان از جمله روش‌هایی است که برخی از سودجویان سایبری سعی می‌کنند از این طریق اهداف مجرمانه خود را عملی کرده و کاربران را ترغیب به انجام خواسته‌های خود کنند.

وی افزود : این افراد نقاط ضعف قربانیان خود را شناسایی کرده و بر این اساس با بهره بردن از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی به دنبال دسترسی به اطلاعات مهم و خصوصی قربانیان می‌باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از جمله روش‌هایی که مورد علاقه افراد سودجو قرار گرفته، راه‌اندازی چالش‌های مختلف است که وجه اشتراک تمامی آن‌ها، کسب اطلاعات اولیه از کاربران و در ادامه تهدید و اخاذی از قربانیان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءاستفاده از کاربران با ترفند تهدید و ترساندن

سوءاستفاده از کاربران با ترفند تهدید و ترساندن